Για τρίτο συνεχή μήνα, ως κάτοικοι της Σκουτεράς Αγρινίου αντιμετωπίζουμε επαναλαμβανόμενες και απροειδοποίητες πολύωρες διακοπές στην υδροδότηση σε καθημερινή βάση.
Σε αρκετές περιπτώσεις, η διακοπή ξεπερνάει τις 5 ωρες κατά τη διάρκεια της ημέρας χωρίς να έχει προηγηθεί καμία επίσημη ενημέρωση ή προγραμματισμός από τους υπεύθυνους φορείς.
Τι πραγματικά συμβαίνει;
Οι διακοπές είναι αποτέλεσμα έκτακτων ζημιών ή σχετίζονται με προβλήματα επάρκειας ή κακής διαχείρισης στο τοπικό δίκτυο ύδρευσης;
Η κατάσταση επιμένει, ενώ δεν υπάρχει καμία επίσημη ανακοίνωση για το τι ακριβώς συμβαίνει, ποιο είναι το τεχνικό ή διοικητικό πρόβλημα και πότε θα αποκατασταθεί ορστικά.
Η παροχή πόσιμου νερού αποτελεί βασικό κοινωνικό δικαίωμα και προστατεύεται τόσο από την ελληνική όσο και την ευρωπαϊκή νομοθεσία:
- Ν. 1069/1980 περί ίδρυσης και λειτουργίας ΔΕΥΑ — προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις ύδρευσης οφείλουν να παρέχουν συνεχώς και με ποιότητα το πόσιμο νερό στους καταναλωτές¹.
- Οδηγία (ΕΕ) 2020/2184 για την ποιότητα του νερού για ανθρώπινη κατανάλωση — επιβάλλει στους φορείς παροχής νερού την υποχρέωση για επάρκεια, διαφάνεια και πληροφόρηση των πολιτών.
- Συνήγορος του Καταναλωτή — είναι αρμόδιος για παράπονα πολιτών έναντι παρόχων κοινής ωφέλειας³.
- Ποιο είναι το πρόβλημα που προκαλεί τις διακοπές;
- Πότε θα οριστεί επιτέλους έστω ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο θα αναφέρει ρητά πότε θα έχουμε διακοπή πότε θα οριστούν συγκεκριμένες ώρες; Σεβαστείτε τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
- Γιατί δεν υπάρχει στοιχειώδης ενημέρωση προς τους πολίτες;
- Πότε και πώς θα δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα ύδρευσης του χωριού;
Το νερό είναι ανθρώπινο δικαίωμα. Δεν μπορούμε να το στερούμαστε καθημερινά χωρίς αιτία και χωρίς φωνή.
Ως ενεργοί πολίτες, δεν ζητάμε τίποτα περισσότερο από σεβασμό, διαφάνεια και λύσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου